E-ihracat, geleneksel ihracata göre daha düşük maliyetli bir sistemdir İletişim ve dokümantasyon masrafları azaltılırken, ürün tanıtımı ve reklamcılık maliyetleri de azalır Müşterilere direkt erişim sağlayan e-ihracat, işlem süresini kısaltırken, dünya pazarına açılma fırsatları sunar Ancak, farklı vergi oranları ve kültürler nedeniyle detaylı bilgi sahibi olmak önemlidir
E-ticaret işletmeleri için kişisel finans yönetimi hayati bir önem taşır Nakit akışı ve kârlılık yönetimi, vergi yönetimi ve alışkanlıkların değiştirilmesi gibi konular işletmelerin finansal sağlığına etki eder İşletme sahiplerinin gelir-gider takibi, stok yönetimi ve bütçe planlaması gibi adımları takip etmeleri gerekmektedir Ayrıca vergi konularında uzmanlaşmak ve işletmenin vergi yasalarına uygunluğunu sağlamak önemlidir İşletme sahipleri, alışkanlıklarını değiştirerek gelirlerini artırabilir
B2C (Business to Consumer) e-ticaret, bir işletmenin direkt olarak tüketiciye ürün ve hizmetlerini sunarak gerçekleştirdiği bir modeldir Müşteriler, internet üzerinden çevrimiçi mağazalara girerek kolay, hızlı ve güvenli bir şekilde ihtiyaçlarını karşılayabilirler Bu modelde, güvenlikli bir ödeme sistemi ve müşteri destek hizmetleri çok önemlidir Programlama dilleri arasında örnek olarak JavaScript kullanarak, ürün listelerinin oluşturulması kolayca mümkündür